Değerli meslektaşlarımız;
Zorluğunu anlatmak için epeyce kalın bir kitap yazılması gereken bir meslektir motosikletli kurye lik mesleği. Hangi meslek grubunda 1 yılda 30 can kaybı yaşanmıştır? Ve hâlâ çok tehlikeli meslekler sınıfında değiliz.

30 yıl dan önceydi bu işe ilk başlayanların evrak taşımaları.  Kuryelik mesleği ilk Java, Mz marka motorlarla yapılmaya başlandı. Tabi Java’ ları, Mz’ leri şu an yaşı 40 küsur olanlar bilir.

Yaşı 30 küsur olanlar ise motosiklet demeye bin şahit denecek kıytırık ve her an kaza yapa bilinecek motorlarla başladı mesleğe.

Hani o bir anda stop eden, kilometrelerce itilen Çin malı motorlar.

Hadi hadi diyen patronlar, nerde kaldın diyen müşteriler, önüne kıran acemi şoförleridir anda arızalanan motorlar.

Velhasıl kelam meslek zorluğu başından beri vardı zaten. Gerek ekipman gerek kendini bilmez işletmeciler tarafından meslek oldukça zor ve tehlikeliydi.

Ya şimdi? Şimdi çook tehlikeli…almış başını giden, kazanca kazanç eklemek için rekabet eden firmalar, hız baskısı, düşük ücretler, pahalı ekipmanlar, araba fiyatını geçen motosikletler, say say…

Ve çok güzelde bir meslektir, mesleğimiz, birlik olduğumuzda, bazen kazancımızdan feragat edip, DERNEKTE buluşup hasbihal etmek.
Yağmurda, çamurda, karda, kışta iki teker üzerinde trafikte hayat, memat meselesini konuşmak.

Çok kutsaldır değil mi ekmek meselesi, alın teri, helal kazanç. Birde herkes yapamaz bu mesleği üzülerek diyorum candan geçmek gerek.. Bu gidonu aksama kadar aman aman tutmak..

Dedim ya kitap yazmak gerekir, bitmez ki ne güzelliği nede acısı bu mesleğin…

İbrahim Yürük